BUSINESS COMPETITION: ASSESSMENT METHODOLOGY, COMPETITIVENESS LEVEL IMPROVEMENT STRATEGIES
EDN: IAOQAB
Abstract
When the competition is fierce, any business, in order to operate normally and estimate the development prospects, should know its competitiveness level well. If a business learns about its position in the competition, it can determine and identify where the advantages are and where there are areas for improvement and choose the right strategy and tactics in line with the market development processes.
References
1. Голубков Е. П. Исследование рынков // Маркетинг в России и за рубежом. 1999. № 1
2. Фатхутдинов Р. А. Конкурентоспособность организа ции в условиях кризиса: экономика, маркетинг, менеджмент. - М.: Издательско-книготорговый центр «Маркетинг», 2002
3. Сабецкая Г. Система показателей конкурентоспособности // ЭКО - 2000. № 4
4. Фатхутдинов Р. А. Конкурентоспособность организации в условиях кризиса: экономика, маркетинг, менеджмент. - М.: Издательско-книготорговый центр «Маркетинг», 2002
5. Маккей Х. Как уцелеть среди акул: (опередить конкурентов в умении продавать, руководить, стимулировать, заключать сделки). - Уфа: Акад. Менеджмента. - М.: Экономика, 1993
6. Голубков Е. П. Исследование рынков. // Маркетинг в России и за рубежом. 1999. № 1.
7. Фатхутдинов Р. А. Конкурентоспособность организации в условиях кризиса: экономика, маркетинг, менеджмент. - М.: Издательско-книготорговый центр «Маркетинг», 2002.
8. Маккей Х. Как уцелеть среди акул: (опередить конкурентов в умении продавать, руководить, стимулировать, заключать сделки). - Уфа: Акад. Менеджмента. - М.: Экономика, 1993.
9. Сабецкая Г. Система показателей конкурентоспособности // ЭКО. 2000. № 4
Review
For citations:
Romanova A. BUSINESS COMPETITION: ASSESSMENT METHODOLOGY, COMPETITIVENESS LEVEL IMPROVEMENT STRATEGIES. Journal of Modern Competition. 2007;(5):78-84. EDN: IAOQAB